keskiviikko 28. helmikuuta 2018

Blogin takana

Täällä kirjoittelee 27-vuotias perheenäiti Raahesta. Olen paljasjalkainen raahelainen. Opintojen perässä on tullut kuitenkin asuttua Jyväskylässä, Kuopiossa, Helsingissä ja Espoossa. Vuonna 2017 kuitenkin muutimme takaisin kotipaikkakunnallamme. Mieheni tapasin loppukesästä/alkusyksystä 2010. Ulkomaanmatkalla joulukuussa 2011 kihlauduimme. Häitä tanssittiin 1,5-vuotta kihlauksesta heinäkuussa 2013. Matkan varrella perheeseen on syntynyt kolme tytärtä 8/12, 12/15 ja 4/17. Lenkkikaverina perheessä on myös nyt 8-vuotias jackrussellinterrieri.



Olen valmistunut ammattiopistosta parturi-kampaajaksi 2010. Ammattikorkeassa olin 2013-2015. Valmistuin tradenomiksi Haaga-Helian amk:sta, jota voin lämmöllä suositella kaikille. Suuntauduin rahoitukseen/sijoittamiseen sekä yrittäjyyteen. Opinnäytetyöni aiheena oli: Lapsiperheiden säästäminen ja sijoittaminen. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla vakituisesta työstäni. Pääsin keväällä 2017 maisterhaun kautta Oulun yliopistoon suorittamaan loppuun aiemmat historian opintoni. Pääaineenani on historia. Aloitin opinnot ollessani vielä äitiyslomalla viime syyskuussa. Tällä hetkellä opiskelen samalla, kun olen hoitovapaalla.

Asumme Vanhassa-Raahessa neljä makkarisessa rivaripäädyssä. Asuntoomme oli tehty wc, kylpyhuone ja keittiöremontit 2010-luvulla. Blogissa tulee näkymään kotimme päivitystä ja sisustamista. Tulen myös kirjoittelemaan opiskelusta ja muista mielen päällä olevista asioista. Blogin perimmäinen tarkoitus on toimia vastapainona gradun kirjoittelulle ja saada ajatukset pois siitä. Tänä vuonna Oulun ylipistossa uudistui mm. historian opinto-opas. Syventäviin opintoihin tuli pakollinen kurssi: digitaaliset ihmistieteet. Kurssilta sain idean blogin perustamiseen.

2 kommenttia:

  1. Oi miten kivalta tää esittelyteksti vaikuttaa! :) Kiva muuten kun kerroit noista opinnoista! Mä oon nyt opparin teko vaiheessa omissa opinnoissa ja tarkoitus olisi vielä jatkaa yliopiston puolelle! :)

    https://taruanuelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin nyt vasta tän sun kommentin. Kiitos. :) Paljon tsemppiä opparin kanssa. Lämmöllä voin suositella yliopistoon hakemista! :)

      Poista